2015. július 15.

Villámvélemény#8 - Infinity Magazin

Rögtön jön is a következő villámvélemény közvetlen az előző után, ezúttal egy blogmagazinról.

Első ránézésre egy tipikusan cuki kinézetet látok befont hajú lánykákkal, lufikkal, virágokkal és természetesen babarózsaszínben, hogy teljes legyen a kép. A legelső benyomásom szerint ez egy naiv kislány első, egyelőre még egy kicsit komolytalan blogja. Tapasztalatból mondom, bár néha természetesen előfordul, hogy tévedek. 
Színek tekintetében ez a világos rózsaszínes dominál, nagyjából összhangban van az egész, bár hiányolom az erősebb színeket (nem feltétlen mást), hogy egy kicsit kevésbé legyen sápatag a blog. A fejléced nagyon hiányos nekem, semmitmondó. Haj, haj, lufi, cím. Ennyi, ennyiből kell az olvasónak kiköveteztetnie, nagyjából miről is van szó. Nincs rajta semmi jellegzetes, semmi sajátos, és bár csúnyának egyáltalán nem csúnya, minimálisan sem fog meg. Millió meg egy másik blog szaladgál még ugyanilyen kinézettel, és a nagy részük nem a minőségibb kategória. A címet hasonló kategóriába sorolnám be, az a kis hullámocska és csillag pedig teljesen felesleges oda. A háttér szintén aranyos (mi nem az?), színben passzol a bloghoz, és nem nagyon kötnék bele, igazából nekem elmegy - nincs erős színe, így nem vonja el a figyelmet.
Menüd nincs, a modulsor hiányos (részletek majd a tartalomnál). Betűk tekintetében - bár ajánlottabb talpas betűtípust választani - a bejegyzés egésze jól olvasható, egyedül a címeknek választanék egy kicsit látványosabb típust, jobban mutatna, valamint középre igazítanám őket. Nagyban megkönnyítené az olvasást, ha a szöveget sorkizártra igazítanád, és engem kifejezetten idegesítenek az itt-ott megjelenő, kisebb-nagyobb színes szavak. Lehet kiemelni, de emelj ki egységesen! Válassz ki egy (vagy pár) színt, amit aztán az egész blogon használhatsz, így nem fog jojózni a szemem két perc után, amikor azt sem tudom, hová nézzek a sok feltűnő szín miatt. 
Ezen kívül nagyon rontja nálam az összképet az a halom hatalmas kép, amiket random beszurkálsz a bejegyzésekbe. Itt sem a fotóval van a gond, hanem a rendszer hiányával. Ha képet teszel a bejegyzésbe, érdemes egyméretűre vágni, és valamivel kisebb méretben beilleszteni, jobbra/balra kitolni, stb. Utólag jutott eszembe, így ide írom: ha igazán érdekel mások véleménye, érdemes lenne beszerezni egy chatet. Sok olvasó lusta, és a legtöbben nem fognak kommentet írni, mert az hosszú, profil kell hozzá, be kell jelentkezni, mit tudjam én. Egy rövidke chatüzenet gyors és igen kedvelt módja a véleményhagyásnak. 

Mindent egybevéve én a túlontúl aranyos és ártatlan designról nem asszociálok semmi kiemelkedően jóra. Ha ragaszkodsz ehhez a designhoz, illene egy kicsit kipofozni, egyedivé tenni, mert nem szeretem ezt így leírni, de most nagyon tucat, és semmi nem fog meg benne. Ha újat akarsz csináltatni, rengeteg klassz designblog közül válogathatsz, ha szeretnéd, én is szívesen ajánlok. Fontos lenne, hogy valamivel felhívd az olvasók figyelmét, különben a legtöbben esélyt sem fognak adni a tartalomnak, legyen az akármilyen jó is.


Tartalom
Hát, őszinte leszek, a design után nem sok jót várok. Nem szoktam könyvborító alapján ítélni, de egy bizonyos előérzetem mindig van, és mindig is lesz ezzel kapcsolatban. A címed nagyon keveset mond és végtelenül átlagosnak találom. Legalább három-négy Infinity nevű bloggal találkoztam már az elmúlt években, és az is csak rontja a helyzetet, hogy a fele angol (Infinity), a fele pedig magyar (Magazin). Én mindig is jobban kedveltem a magyar címeket, de indokolt esetben az angollal sincs bajom; azt viszont nagyon nem szeretem, amikor valaki szükségtelenül keveri a kettőt. Nem árul el semmit a blogról, csupán annyit tudok meg, hogy egy blogmagazinról van szó - ez nekem kevés. Miért kattintsak rá? A kis szlogened viszont nagyon tetszik! Infinity Magazin - Minden, ami NEM téma. Talán érdemes lenne feltenni a fejlécre is, vagy valamilyen módon bevonni a hirdetésbe. Nekem nagyon szimpatikus, figyelemfelkeltő, csak kár, hogy mindössze a bejegyzések végén osztod meg.
A kinézetnél már említettem, hogy nincs menüd. Mivel még csak most kezdted a blogot, nincs sok poszt, de hidd el nekem, ha hosszútávra tervezel, érdemes már most gondolni a rendszerezettségre - én már most összeállítanék egy kis rendszert, hogy később ne vessz el a bejegyzések között. Mindenképp ajánlott beszerezni egy menüt, legyen az bármilyen egyszerű, és pár külön oldalt létrehozni. Amit én szívesen veszek egy blogmagazinnál: MAGAMRÓL/A BLOGRÓL, BEJEGYZÉSEIM/POSZTJAIM, ELÉRHETŐSÉGEK. Ezek tartalmazzák az alap információkat egy blogról, a működésről, és mivel te vezeted, természetesen rólad.
Trailered nincs, ami egy blogmagazinnál furcsa is lenne, azonban nagyon zavart, hogy semmi ajánlófélét nem találtam a blogon! Ha magamtól járnék az oldalon, ennél a pontnál már biztosan bezártam volna. Mind történetes, mind designblogoknál nagyon fontos lenne kitenni egy kis bemutatkozót, ahol nagyon röviden, tömören mesélsz pár szót magadról és a blogról. Nem kell bő lére ereszteni a mondandódat, de néhány sort illik odalökni az olvasók elé. Írok neked pár mondatot, csak hogy lásd, nagyjából mire is gondolok - egy ehhez hasonlót célszerű lenne kitenni a modulsor legtetejére.

Üdvözöllek a blogon, drága idetévedő! Örülök, hogy benéztél hozzám, remélem, elnyeri tetszésedet blogmagazinom. Az oldalon egyedül tevékenykedem, számomra érdekes, fontos témákat boncolgatok, és természetesen nagyon várom az olvasói visszajelzéseket. Kellemes nézelődést, jó olvasgatást kívánok!

Blogmagazinról van szó, a posztok többségében a saját véleményedet írod le. Épp ezért nem nagyon értettem, miért kérsz villámvéleményt, hisz a meglátásaidat úgysem tudom megváltoztatni - és nem is akarom. A bejegyzéseid témája kifejezetten változatos és egyedi! Soha nem olvastam még csillámpónikról egy blogmagazinon, szóval ez abszolút pluszpont részemről, és ezt az írásodat választottam alanyomnak is (mivel a villámvélemény szabályainak értelmében egy bejegyzést olvasok el). A cikkben nagyjából fele-fele arányban van a saját véleményed és az ismertető szöveg, és igazán értékelem, hogy másokat is megkérdeztél a témáról. Magamtól soha nem jutna eszembe ilyenről olvasni, és érdekes, mi több, megdöbbentő volt különböző emberek szemszögéből látni a témát.
Helyesírásilag igazából nem sok dologba tudok belekötni. Néha elmarad egy egy vessző vagy túlzásba viszed, de kivel nem fordul elő? Sokszor indoktalanul használsz nagy kezdőbetűt a mondat közepén - nem egetverő hiba, de azért megjegyzem. Nagyon súlyos elírással talán nem is találkoztam, a többi apróság pedig pár átolvasással (akár egy béta segítségével) könnyen és gyorsan javítható. A fogalmazásodban sem találtam nagy kivetnivalót. Stílusod különösebben nem fogott meg, csiszolatlan, egyszerű még, gondolom, az első blogodról van szó. Ez idővel változik, kialakulnak szófordulatok, kifejezések és mondaszerkesztési szokások, amelyeket szívesen (és önkéntelenül) alkalmazol, de ehhez sok-sok gyakorlás és türelem kell.
Tetszik a hozzáállásod, hogy az eddig kevéske visszajelzés ellenére is tovább írsz, hogy nem függsz az olvasóidtól. Gondolom, még csak most indítod be a blogot, így azt tanácsolnám, próbáld meg rendszeressé tenni a posztokat, így az olvasóknak is könnyebb lenne. 

Összességében ha valaki eljut az írásodig, nem bánja meg, de sokan a nagyon kezdetleges design miatt szinte azonnal zárják is be a blogot. A helyedben készítenék/készíttetnék neki egy egyszerű, minimalista, letisztult, de jóval komolyabb kinézetet, ami méltó a tartalomhoz. A legelső benyomás a kis ajánló/bemutatkozó nélkül és az enyhén sablonos címmel nem túl pozitív, amit aztán pár érdekes bejegyzéseddel némiképp kompenzálsz, de ne felejtsd el, sok olvasó nem jut el idáig!


Remélem, segíthettem valamit, további jó munkát!


ZSÓFI

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a kritikát!:) Hasznos tanácsok, a blogom nemsokára új desing-t fog kapni. Figyelembe veszem a leírtakat, köszi mégegyszer!^^

    VálaszTörlés